Існує декілька основних видів тендерів і всі вони в якійсь мірі особливі. Певний вид торгів більше актуальний для використання в одній області, в той час як інша підгрупа частіше використовується зовсім в інших напрямах.

Що стосується двоетапних торгів, то багато в чому вони нагадують звичайну систему тендерів, яка складається з великої кількості учасників, де кожний з них пропонує свої послуги замовнику. Але на відміну від звичайного аукціону тут присутній ще один етап перемовин. Тобто учасник має можливість зробити певні корективи та запропонувати більш вигідні умови перед самим аукціоном. Таким чином, є реальна можливість зацікавити замовника, щоб той віддав перевагу вашій пропозиції.

Більше про те, як працює ця система та як її правильно використовувати, ви можете дізнатися на сайті ueex.com.ua.

Щоб було більш зрозуміло, є сенс пройтись по декількох основних етапах, з яких складається сам тендер та через які доведеться пройти всім учасникам без виключення.

Оголошення замовлення

Перше що потрібно зробити – це обрати ресурс, на якому людина буде шукати замовника або ж публікувати свій тендер. Обравши певну електронну площадку, замовник послуги повинен виконати наступні дії:

  • У відповідному розділі обрати пункт “Двоетапний тендер”;
  • Якщо мова йде про пошук підрядника, який буде виконувати декілька завдань одночасно, бажано вибрати відповідний розділ, який передбачає такі можливість;
  • Далі, потрібно вказати назву компанії або ж її співзасновника, якщо такий є;
  • Внесення відповідних даних про види послуг, які замовник збирається отримати;

Це лише перші кроки, які є початком процесу підготовки двоетапних торгів. Далі, замовник має розібратися з документацією, яку він буде вимагати від учасників. Тобто, мова йде про виконання певних критеріїв, за допомогою яких будуть відбиратися найкращі кандидати.

Не менш важливий момент – це вказання вартості робіт. Тобто, перед замовником стоїть серйозне питання – виставити орієнтовну суму, від якої могли б відштовхуватися претенденти на участь в тендері. 

Далі наступає етап конкретизації, який складається з декількох етапів:

  • Виставлення строків виконання – незалежно від виду послуг, замовник повинен конкретизувати завдання для потенційного виконавця. Це може бути дата, якої учасник повинен притримуватися при поставці певних товарів, або ж виконанні будівельних або банківських робіт;
  • Місце дислокації – друга конкретизація стосується місця, куди потрібно поставляти продукцію, або ж де знаходиться об’єкт, з яким потрібно працювати;
  • Бажано, вказати як можна більше конкретики, щоб претенденти змогли відразу ж оцінити свої можливості, та зробити висновок щодо коректності участі в тому чи іншому тендері.

Окрім цих кроків є ще один важливий етап, який і є основною відмінністю двоетапних торгів від звичайних. Більше інформації про те, як проходять торги, яку роль в цьому процесі відіграють біржі можете дізнатися тут https://www.ueex.com.ua/rus/exchange-quotations/natural-gas/.

Перекваліфікація

Цей процес дає можливість ознайомитися з всіма документами, які були відправленні кандидатами на отримання тендеру. Тобто, замовник має реальну можливість ознайомитися з документами, ціновою політикою та іншою інформацію, яка була вказана при реєстрації заявки на участь в торгах.

Сам процес перекваліфікації дозволяє учасникам корегувати деталі, які були вказані з самого початку. Тобто, якщо один претендент бачить, що його головний конкурент пропонує кращі умови, він має можливість покращити свою пропозиції і значно підвищити свої шанси на отримання тендера.

Кінцевий етап – це вибір підрядника і підписання договору, згідно з яким будуть виконуватися відповідні роботи.