Участь в сучасних електронних торгах беруть майже всі компанії, починаючи з невеликих підприємців та закінчуючи великими корпораціями. Основна причина, чому формат торгів та аукціонів є настільки розповсюдженим – це легальність таких процедур. Дуже часто, саме формат електронних торгів є єдиним способом, як можна швидко та цілком легально провести закупівлю певної продукції.

Це особливо актуально для державних установ, які починаючи з 2015-го року зобов’язані проводити всі подібні процедури через систему ПроЗорро. Вона в свою чергу, є основним контролюючим органом і розширеною базою даних, де зберігається вся інформація про проведені торги, учасників, їх пропозиції й інші деталі, які в будь-який момент можна підняти з архівів.

Хорошим прикладом того, коли ніяк не обійтись без електронних торгів, є реалізація необробленої деревини. Лісні господарства зобов’язані виставляти партії лісу на продаж саме через систему ПроЗорро, в чому ви можете впевнитися тут https://www.ueex.com.ua/rus/presscenter/news/auktsiony-po-prodazhe-lesomaterialov-prohodyat-na-ploshadke-tb-u. За цим посиланням ви також зможете знайти багато корисної інформації про те, як саме проводяться подібні аукціони та хто може взяти в них участь.

Як почати працювати на електронному майданчику в ПроЗорро

Перше, що доведеться зробити кожному бажаючому – це пройти реєстрацію на сайті електронного майданчика. В якості прикладу можна привести сайт енергетичної біржі України, де ви завжди можете ознайомитися з великою кількістю актуальної інформації, переглянути перелік доступних оголошень і навіть подати на них заявку.

Після того, як ви пройшли процес реєстрації на сайті обраного майданчика й завершили цей процес, наступним кроком є отримання електронного підпису. Даний процес може бути важчим і вимагати використання невеликих фінансів. Окрім цього, варто пам’ятати ще й про обов’язкову сплату коштів по тарифу електронного майданчика.

Сам процес створення електронного підпису відбувається на самому майданчику. В залежності від ситуації, процес може продовжуватися від одного до 3-х днів. 

Щоб почати працювати на електронному майданчику та швидко взяти участь в аукціоні, потрібно за короткий проміжок часу вирішити відразу декілька основних питань, а саме:

  1. Реєстрація на майданчику – це перший крок, який потребує певного часу та розуміння того, як це потрібно правильно робити;
  2. Отримання електронного підпису та сплата тарифу майданчика – це другий крок, про який ми вже говорили раніше;
  3. Проходження акредитації – є додатковою гарантією прозорості, але може вимагатися лише в окремих випадках;
  4. Вивчення вимог замовника та технічних моментів – це вже стосується безпосередньо взятого лоту, який міг вас зацікавити. Особливу увагу потрібно приділяти безпосередньо критеріям від замовника, на яких і буде робитись основний акцент при визначенні переможця;
  5. Вирішення незрозумілих моментів – для цього краще звертатися до технічної підтримки та вчасно задавати всі питання, що є для вас справді актуальними;
  6. Підготовка та відправлення пропозиції – це вже один з кінцевих етапів, коли учасникові залишається лише оформити заявку, надати пакет документів та надіслати її на розгляд замовникові.

Для зручності, рекомендується відразу підписатися на розсилку з електронного майданчика. Це дозволяє першим отримувати всю інформацію про торги, можливі нововведення та цікаві оголошення, на які ви б хотіли подати свою пропозицію

Як проводиться формування звіту про результати проведення процедури закупівлі

Основне завдання тендерних закупівель, що проводяться через систему ПроЗорро – це прозорість процедури.

Це означає, що вся інформація про результати проведеної закупівлі повинна бути доступна кожному бажаючому. 

Саме тому, кінцевим кроком організатора закупівлі є підготовка звіту про результати проведення процедури закупівлі, що повинна містити в собі:

  • Дані про предмет закупівлі – тут повинні бути чітко прописані деталі про те, що саме закуповувалося;
  • Інформацію про обсяги проведених закупок – мова йде про те, скільки всього екземплярів товарів або ж які види послуг (робіт) були надані в рамках проведеної закупівлі;
  • Витрачені кошти – серйозний акцент в звіті робиться на фінансову частину, тому всі цінові аспекти повинні бути розкриті максимально детально;
  • Дата проведення закупівлі – варто заповнити інформацію про те, коли розпочалися торги, коли був визначений переможець й кінцеву дату виконання всіх вимог з постачання товарів.

Сам звіт про результати закупівлі повинен бути не лише правильно оформлений, але ще й вчасно опублікований в системі ПроЗорро. Це ще одне завдання, яке повинно вирішуватися безпосередньо замовником.